Results 1 to 15 of 15

Topic: Ayuda con script por favor

I Am Error

User Info Menu

Ayuda con script por favor

Nuevamente pidiendo ayuda aqui en el foro en español debido a que en los foros en ingles no me responden aun posteando en ingles supongo que no se dan abasto no lo se.

Actualmente estoy intentando jugar con mouse y teclado en PS4, usando el plugin de cronusmax he configurado ya los settings del mouse y tambien los settings del teclado aunque no estoy muy conforme con estos ultimos y quiero algo mas eficiente, por ejemplo quiero que al presionar la tecla "T" de mi teclado se activen las "Q" y "E" lo cual tendria la funcion de lanzar una granada en el juego, las teclas "Q" y "E" estan asignadas a los botones "L1" y "R1" del mando.
    la tecla "T no esta asignada a ningun boton del mando"...No se programar ni siquiera se si es posible hacer esto. me podrian hachar una mano por favor.

Attachment 5386
    Last edited by ZeroCooll...o°); 1st September 18 at 16:24.

Babyfaced Assassin

User Info Menu

Re: Ayuda con script por favor

Hmm

I Am Error

User Info Menu

Batts can you help me with this script??

Support Staff

User Info Menu

[QUOTE = ZeroCooll ... or °); 1152216]
    Batts can you help me with this script ??
    [/ QUOTE]

I'm using chrome translate so I'm not sure how this will work. Put your script here so I can look at it. I think I understand what you want.

I Am Error

User Info Menu

Hola Batts ok ire al grano, este script es para jugar con mouse y teclado en ps4. actualmente tengo configurado mouse y teclado con x-aim sin embargo hay algunos detalles que me gustaria mejorar con algunos scripts, este es uno de ellos. Necesito que al presionar dos veces un boton del mando se activen simultaneamente los botones L1 y R1, esta accion no es muy dificil en un mando de ps4 pero en teclado es un algo incomodo.

main{if(event_press(PS4_L2)){ if(event_press(PS4_L2)){
    combo_run(_T);
    }
    }
    }

combo _T{
    set_val(PS4_L1,100);
    set_val(PS4_R1,100);
    wait(180);
    }

Support Staff

User Info Menu

Quote Originally Posted by ZeroCooll...o°) View Post
    Hello Batts ok to the point, this script is for playing with mouse and keyboard in ps4. I currently have a mouse and keyboard configured with x-aim, however there are some details that I would like to improve with some scripts, this is one of them. I need to press the button L1 and R1 simultaneously when pressing a button on the remote control, this action is not very difficult on a ps4 control but on the keyboard it is a bit uncomfortable.

I want that by pressing the key "T" of my keyboard activates the "Q" and "E" which would have the function of throwing a grenade in the game, the "Q" and "E" keys are assigned to the "L1" and "R1" buttons "of the command.

the key "T is not assigned to any button of the command
    Assign "T" to extra-input #1 in X-AIM then this should work.....

Last edited by Batts; 3rd October 18 at 09:17.

7. The Following User Says Thank You to Batts For This Useful Post:

I Am Error

User Info Menu

hey Batts

Funciono tal como yo queria muchas gracias broo, es mas simple que mi script complicado que hice gg. Me podrias ayudar con otros scripts por favor??... como dije antes necesito algunos scripts mas para que los controles sean lo mas parecido a jugar en pc, dejare una imagen con el pseudocodigo para los scripts que necesito, puedes preguntarme cualquier cosa de la imagen que no entiendas. disculpa por no escribir en ingles bro pero tardaria demasiado en hacerlo. gracias por tu ayuda bro.

Attachment 5509

Attachment 5510
    Last edited by ZeroCooll...o°); 4th October 18 at 03:24.

Support Staff

User Info Menu

[QUOTE = ZeroCooll ... or °); 1152835]
    hey Batts

It worked just as I wanted to thank you very much broo, it's simpler than my complicated script that I did gg. Could you help me with other scripts please ?? ... as I said before I need some more scripts so that the controls are the closest thing to playing on pc, I will leave an image with the pseudocodigo for the scripts that I need, you can ask me anything of the image that you do not understand. Sorry for not writing in English bro but it would take too long to do so. thanks for your help bro.

Attachment 5509

Attachment 5510[/ QUOTE]

As long as Google Translate works....no problem.

Just so I understand....

Double Tap W to Sprint ?
    Pressing keyboard 2 holds Triangle? How long?
    Keyboard T will press L1+R1 to throw grenade.
    Click Mouse button 4 will press Dpad down?
    And 1 thru 5 are the extra slots you will put the keys/mouse btns in?

I Am Error

User Info Menu

Batts
    yes

- double tap W key to sprint,
    - pressing 2 key, will active triangle button(1 on keyboard)...mmm maybe 1's o less,
    - line 4 is done, although I would like to have all these scripts in one,
    - pressing mouse button 4 for one second will activate D-pad down, and yes this function i assingned to 5 key mainly so the mouse button 4 pressed active the 5 key, is correct??...,
    - you did not mention line 3 of the "Space" key, in fact I think it is the most complicated gg.
    Last edited by ZeroCooll...o°); 5th October 18 at 01:59.

I Am Error

User Info Menu

Batts?? ¿has visto mi respuesta??

Batts
    yes

- double tap W key to sprint,
    - pressing 2 key, will active triangle button(1 on keyboard)...mmm maybe 1's o less,
    - line 4 is done, although I would like to have all these scripts in one,
    - pressing mouse button 4 for one second will activate D-pad down, and yes this function i assingned to 5 key mainly so the mouse button 4 pressed active the 5 key, is correct??...,
    - you did not mention line 3 of the "Space" key, in fact I think it is the most complicated gg.

Support Staff

User Info Menu

Have you seen my answer?
    Non mi sono dimenticato di te Dovrei avere qualcosa in poco tempo.

I hope that says what I meant for it to say....google translate
    Last edited by Batts; 6th October 18 at 16:27.

13. The Following User Says Thank You to Batts For This Useful Post:

I Am Error

User Info Menu

[QUOTE=Batts;1153099]
    Batts ?? Have you seen my answer? [/ QUOTE]

I haven't forgot about you. Should have something shortly. I had a couple of other scripts to fix. I'm a little behind ,
    disculpa viejo tomate tu tiempo, pero no me olvides plss.

Support Staff

User Info Menu

hey Batts

Funciono tal como yo queria muchas gracias broo, es mas simple que mi script complicado que hice gg. Me podrias ayudar con otros scripts por favor??... como dije antes necesito algunos scripts mas para que los controles sean lo mas parecido a jugar en pc, dejare una imagen con el pseudocodigo para los scripts que necesito, puedes preguntarme cualquier cosa de la imagen que no entiendas. disculpa por no escribir en ingles bro pero tardaria demasiado en hacerlo. gracias por tu ayuda bro.

Attachment 5509
    I think I got it right. You may need to change the hold times Space (hold L1) and Mouse 4 Button (Dpad Down). They are both set to 1 sec right now.

16. The Following 2 Users Say Thank You to Batts For This Useful Post:

I Am Error

User Info Menu

Quote Originally Posted by Batts View Post
    I think I got it right. You may need to change the hold times Space (hold L1) and Mouse 4 Button (Dpad Down). They are both set to 1 sec right now.

el combo HOLD_L1 parece no tener efecto bro, cuando presiono la tecla SPACE solo se activa el boton X del mando. creo que lo plantee mal lo que quiero que haga es que al pulsar SPACE una vez se pulse tambien X normalmente pero al mantener SPACE medio o tal vez un segundo se comienze a presionar tambien boton L1(tecla Q) y eso es todo.

por otro lado el combo PRESS_TRI tampoco tiene ningun efecto.

Support Staff

User Info Menu

el combo HOLD_L1 parece no tener efecto bro, cuando presiono la tecla SPACE solo se activa el boton X del mando. creo que lo plantee mal lo que quiero que haga es que al pulsar SPACE una vez se pulse tambien X normalmente pero al mantener SPACE medio o tal vez un segundo se comienze a presionar tambien boton L1(tecla Q) y eso es todo.

por otro lado el combo PRESS_TRI tampoco tiene ningun efecto.
    I think your saying it needs to press both cross & L1. Here ya go...

Similar Topics

1. ayuda con script
    By rbrcps in forum Soporte de CronusMAX Español
    Replies: 3
    Last Post: 6th August 18, 06:12
  2. [PS4] Script de ayuda mi cronus.
    By Alef03 in forum Script Request
    Replies: 1
    Last Post: 23rd May 18, 02:33
  3. [PS4] script de ayuda The last of us
    By Alef03 in forum Script Manipulator
    Replies: 0